Us presentem una nova campanya de publicitat, aquesta vegada relacionada amb la bancassegurança. Val a dir que, malgrat el component de denúncia sobre la mala praxis, també es potencia la figura del mediador d’assegurances col·legiat.

La banca segueix vinculant la contractació d’assegurances a la concessió de préstecs i hipoteques, incomplint, almenys, tres lleis:

‒ La Llei general de defensa dels consumidors i usuaris
‒ La Llei de mediació d’assegurances i reassegurances de 2006 substituïda per la
transposició de la IDD, mitjançant RDL
‒ La Llei de defensa de la competència

Tots coneixem l’evident falta de transparència en la informació que es dóna al client. En molts casos no s’obliga a la contractació però es ‘suggereix’, ‘incita’ o es ‘recomana’ la contractació, en una situació d’abús de posició dominant.

La pràctica de vincular la concessió d’un crèdit a la contractació d’una assegurança té una altra derivada: en moltes ocasions, s’ofereix un preu més alt o unes cobertures per damunt de les necessitats reals de qui contracta.

Malauradament, les administracions i el regulador segueixen consentint una pràctica que va contra el lliure mercat i contra els drets dels clients, que en el moment de demanar un crèdit estan en una situació d’inferioritat evident.

I aquí és on el mediador juga un paper fonamental. En cas de dubte, és qui assessora sobre les cobertures reals necessàries, el preu mitjà de mercat i el ventall de possibilitats que existeixen per cobrir el requisit per formalitzar un crèdit.

Aquesta campanya anirà del 17 de setembre al 31 d’octubre i es farà a les xarxes socials, mitjançant el vídeo que trobareu en aquest enllaç:

A tots els que sigueu actius a les xarxes us demanem que potencieu la difusió d’aquest vídeo a fi que tingui el màxim abast possible.

Cal que el missatge arribi net i clar al consumidor: ‘No us deixeu entabanar. Som al vostre costat. Hi som!’.

Podeu accedir al vídeo clicant aquí: