El 23 de setembre vam tractar un tema que sempre tenim a la boca però que no s’havia estudiat mai amb profunditat en les jornades de formació que organitzem mensualment: el preu de les assegurances.

Si alguna cosa avui en dia caracteritza el nostre sector a ulls del públic és que el preu va per davant de tot. És el primer argument de venda o volen que ho sigui. La lletra petita en canvi, el condicionat general -que és la mare dels ous del producte- sembla que s’amagui i aquesta és la nostra lluita diària com a mediadors d’assegurances professionals.

Però quines estratègies i interessos hi ha darrera la fixació dels preus de les assegurances? Ja sabem que no responen només a criteris actuarials, per descomptat. Els arguments comercials, de penetració al mercat, de posicionament davant la competència, les tàctiques del pla de màrqueting, de volum, etc. són factors determinants, però en el nostre dia a dia com a mediadors també observem promocions, ofertes de preus i descomptes que grinyolen massa, primes que aparentment són insuficients des del punt de vista actuarial.

Vàrem comptar amb la participació de Miquel Vinyals i Jordi Margarit, actuaris pertanyents al Col·legi d’Actuaris de Catalunya, experts en les estratègies i les tècniques per a la fixació dels preus de les assegurances, el que se n’anomena “Pricing”, els quals ens van ajudar a treure’n l’entrellat de tot plegat.