La majoria de sinistres que tramitem en els nostres despatxos solen ser de petits imports. Sovint també ens trobem en desacords entre l’import indemnitzat per l’asseguradora amb la quantitat que l’assegurat confiava percebre: sinistres totals d’autos, valors venals, depreciacions, danys estètics, etc. Tenim diverses opcions per reclamar a l’asseguradora aquests conflictes: defensor de l’assegurat, servei d’atenció al client, DGS, recórrer a un advocat… però moltes d’aquestes vies no són massa efectives ni àgils i, quan l’import és “petit”, sol valdre més el farcit que el pollastre i l’assegurat desisteix.

El 21 d’abril vam preparar una sessió formativa on hi va intervenir Jordi Romo, perit d’assegurances i president d’APCAS Girona, adreçada tant als mediadors d’assegurances com als seus treballadors per explicar, a la pràctica, com podem reclamar en seu judicial només omplint un sol imprès, les quantitats inferiors a 2.000 €. Sense necessitat d’assumir les minutes ni de procurador ni d’advocat, tan sols amb l’ajut d’un pèrit d’assegurances. És el procés monitori. Una eina molt senzilla i econòmica que pot ser la solució més eficaç i efectiva per als nostres clients a l’hora de desllorigar aquestes reclamacions.