En els darrers anys s’ha incrementat molt significativament, tant en freqüència com en quantia, el nombre de reclamacions als mediadors d’assegurances per errors professionals. Com que aquest augment de demandes no va necessàriament lligat a un increment del volum de pòlisses ni de negoci, i encara que els mediadors estem més formats que mai, la realitat és que els clients cada cop reclamen més i la sinistralitat en la nostra activitat ja comença a ser inquietant.

És per això que el nostre Col·legi el dijous 18 de maig va organitzar una sessió formativa on es van abordar les qüestions fonamentals de l’activitat com a mediadors d’assegurances al voltant de les obligacions davant del client que marquen la Llei de distribució d’assegurances i la Llei de contracte d’assegurança.

Varen intervenir-hi com a ponents Oscar Bustos, gerent, i Miguel Lanchares, responsable de sinistres i assessoria jurídica, tots dos del Pool de Corredores (Agrupación Convenio R.C. Corredores) i es va analitzar al detall la tipologia d’errors causants tant dels agents com dels corredors. Durant la jornada es van disseccionar les equivocacions i desencerts dels principals rams i tipologies, siguin errors administratius, tècnics, professionals, de tramitació o de liquidacions, buscant solucions a tot això per també fer arribar als treballadors i col·laboradors del mediador, en funció de la seva tasca, de manera senzilla i pràctica, els riscos de les reclamacions en què poden incórrer.

L’acte es va desenvolupar en format híbrid i comptà amb més de 130 inscrits.