L’evolució de la tecnologia al sector és imparable, i en els darrers anys el ritme s’ha disparat de manera exponencial amb l’aparició del fenomen insurtech. Un grup de companyies amb ànima tecnològica que com van fer abans Netfllix, Uber o Airbnb als seus respectius sectors ha irromput al sector de l’assegurança amb la clara voluntat de transformar-lo de dalt a baix. Aquestes empreses emergents (startups) estan creant nous models de negoci amb focus específic en segments de clients digitals captant part del negoci de les asseguradores tradicionals. I la característica comuna a totes és l’ús de la intel·ligència artificial (IA) i l’aprenentatge automàtic (machine learning) com a palanca de canvi per aconseguir conquerir el cor i la butxaca dels consumidors.

Davant d’aquesta situació és evident que els professionals del sector han de conèixer els fonaments d’aquesta tecnologia disruptiva per adoptar-la i incorporar-la a la cadena de valor del negoci. Utilitzar solucions d’intel·ligència artificial serà la clau per poder reaccionar als canvis del mercat, responent a noves exigències de clients, automatitzant processos per agilitar les càrregues de treball i evidentment evitant els errors humans.

Així, el 15 de juny, la Comissió de formació del nostre Col·legi va organitzar una conferència que va comptar com a ponent amb Román Mestre, soci fundador de MelmacIA -startup de solucions d’intel·ligència artificial per al món de l’assegurança- on es va revisar de forma pràctica i senzilla el funcionament de la intel·ligència artificial, amb diferents exemples de com està influint en el mercat assegurador. Finalment, es varen  exposar algunes recomanacions perquè els mediadors d’assegurances puguin aprofitar-se dels avantatges de la intel·ligència artificial per mantenir i fer créixer els seus negocis.

L’acte, en format híbrid, va comptar amb 139 assistents.