El ram de transports és un d’aquells rams que, com es deia abans, requereix “tenir ofici” i no n’hi ha prou amb entendre-hi una mica.

Tot i que aparentment semblaria que assegurar una mercaderia que viatja i la responsabilitat civil d’un transportista no hauria de ser massa enrevessat, la realitat és que les assegurances de transport són potser unes de les més complexes que ens podem trobar i també són unes de les menys compreses pels clients. Cada cop més es fa palès entre la mediació professional que cal, com a mínim, cert grau d’especialització en aquest ram si ho volem fer bé.

Una gran quantitat d’aspectes i factors entren en joc a l’hora d’estudiar una pòlissa de transport, les múltiples i diferents clàusules específiques segons els tipus de mercaderia transportada, el coneixement de les lleis i convenis, nacionals i internacionals, LOTT/LCTTM, CMR, les distintes responsabilitats que es poden donar, les modalitats de pòlisses que es poden contractar: aïllades, obertes, a termini, flotants, sobre volums. Les diferents condicions que ens podem trobar, bàsiques, àmplies espanyoles, els estàndards de les clàusules angleses ICC. Per no parlar de la complexitat que ens trobem si entrem en el transport marítim, ferroviari o aeri i de la importància del paper del mediador en el moment del sinistre.

Per tot això la Comissió de Formació del nostre Col·legi va preparar un curs per aprofundir en aquest ram tan enrevessat per així poder donar un millor assessorament al nostre client.
Aquest curs, de 4 hores lectives, va tenir lloc el 23 de novembre, en format híbrid, a la nostra seu col·legial i amb un total de 121 assistents. Va comptar com a professor amb Alejandro Belinchón, Head of Japanese Business – Iberia Tokio Marine HCC.

Aquesta acció formativa ha estat la darrera del cicle d’actes de formació contínua d’enguany organitzat pel nostre Col·legi. El primer acte del 2024 s’ha previst per al 25 de gener.